ONLARDA BİZİM GİBİ BİRER CANLIDIR

2/A sınıf Öğretmeni Sevda CÜCÜK öğrencileri ile birlikte belirli aşamalardan oluşan bitki yetiştirme sürecini öğrencileriyle beraber sınıf ortamında gözlemlemiştir. Yaparak yaşayarak öğrenme metodunun uygulayan öğretmenimiz çocuklarda kalıcı bir öğrenme sağlamıştır. Sevda öğretmen deneyin yöntemini ve amacını şu sözlerle açıklamıştır.

Öncelikle 3 adet kaba fasulye ekilmiştir. Birinci kaptaki fasulye düzenli olarak sulanmıştır. İkinci kaptaki  fasulye filizlendikten sonra havasız bir ortama alınmıştır. Üçüncü kaptaki fasulyeye ise hiç su verilmemiştir.

Deneyin sonucunda  birinci kaptaki fasulye filizlenmiş, ikinci kaptaki fasulye havasız kaldığı için kurumuş ve üçüncü kaptaki fasulye ise sulanmadığı için hiçbir canlılık belirtisi göstermemiştir.

Yapılan bu deneyin sonucunda  öğrenciler bitkilerin yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının neler olduğunu keşfederek öğrenmiş oldular. Ayrıca her öğrencinin sulama günü olduğu için sorumluluk bilincinin oluşmasını sağlamıştır.

Sınıfında etkili bir öğrenme ortamını yakalayan 2/A sınıf Öğretmeni Sevda CÜCÜK yaptığı bu etkinliklerle idealist bir öğretmen olduğunu gözler önüne sermiştir. Okul idaresi olarak bize de Sevda öğretmeni tebrik etmek başarılarının devamını dilemek düşer.

 


25-05-202225-05-202225-05-202225-05-2022



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 21  kişi beğendi